Top Menu

kisah sejarah kewujudan google

interface awal google

kalau produk fizikal, ada logiknya jugak ia bermula di garaj. selalu kita lihat orang barat mmg suka buat percubaan underground di garaj..

tapi google ni produk digital. di garaj jugak kah ? ntah la. mungkin penciptanya buat discussion, papan cerita, konsep utk mencipta google di garaj kot

antara interface awal google. di sini dan di sini

Google. Terang-terangan merangkul sebagai salah satu syarikat gergasi yang sentiasa berkongsi informasi dan maklumat dengan korang dan sesiapa pun … atau google mencuba sebaik mungkin untuk menjaga data korang yang disembunyikan daripada penyangak2 dan penjejak cyber?
Selepas korang selesai menonton klip kat atas tu, cuba korang layan jugak infographic dibawah.
Fakta dan angka Google (massive infographic)
Google berkemungkinan lebih berkembang daripada syarikat2 lain dengan jolokan “The Internet Company.” yang tumbuh bersama2 melalui ruangan jalur lebar dan ianya dikenali sebagai salah satu model perniagaan yang telah sejak awal lagi memang benar2 memfokuskan pada internet sebagai platform penghantaran maya.
sememangnya kita akan lalui dan hadapinya sahaja, Google adalah syarikat yang cukup menarik. Bahkan, aku fikir adalah sangat menarik, lihatlah infographic dibawah ini dengan pelbagai fakta dan angka yang menarik mengenai Google. Aku juga menggali dan mencari beberapa maklumat melalui Google SEC, rencana berita dan kepercayaannya kepada Wikipedia untuk mendapatkan banyak fakta dan data2 menarik untuk disertakan. Aku berharap korang dapat menerimanya.