Top Menu

Ibu Ratu Elizabeth Sebenarnya Anak Tukang Masak



Royal family: King George VI dan Ratu Elizabeth dengan anak-anak perempuan mereka Putri Elizabeth dan Margaret dalam foto keluarga kerajaan yang diambil pada Desember 1936

LONDON: Dakwaan luar biasa bahawa ibu sebenar ibu Ratu Elizabeth adalah tukang masak Perancis keluarga diraja itu bakal dimuatkan dalam buku terbaru penuh sensasi.

Penulis aristokrat, Lady Colin Campbell berkata, pembantu dapur itu mungkin - versi awal ibu tumpang - bagi kedua-dua beradik Elizabeth Bowes Lyon dan adik lelakinya David.


Tukang masak terbabit wanita Perancis yang “menarik dan cantik” bernama Marguerite Rodiere. Dia melahirkan ibu ratu kerana ibunya Cecilia yang telah mempunyai lapan anak tidak dapat melahirkan anak lagi.

Menurut Lady Colin, ini menjelaskan nama gelaran "Cookie" yang diberikan kepada ibu ratu oleh Duke dan Duchess of Windsor. Dakwaan mengejutkan itu terkandung dalam “The Queen Mother, The Untold Story of Elizabeth Bowes Lyon, Who became Queen Elizabeth the Queen Mother yang akan dijual bulan depan.


Penerbitan itu disifatkan keterlaluan berikutan Ratu Elizabeth semalam mengadakan acara memperingati ibunya sebagai menandakan ulang tahun ke-10 kematian wanita itu.


Acara yang diadakan di gereja St George di Istana Windsor dihadiri oleh hampir semua anggota kanan keluarga diraja yang menyaksikan penghormatan tidak berbelah bagi diberikan kepada bekas ratu dan anak perempuannya, Puteri Margaret. -


Albert dan Elizabeth, Duke dan Duchess of York, dan putri mereka Putri Elizabeth di Juni 1927